Masterclass 4: Datum niet bekend door Corona, in de middag

Meten,
Rapporteren &
Optimaliseren

Hoewel deze masterclass als laatste in de reeks wordt gegeven, leer je hier wat ten grondslag ligt aan iedere succesvolle sociale media en online marketing strategie: meten. Zonder bij te houden welke acties, uitingen of kanalen succesvol zijn en welke niet, is het alsof je blind achter het stuur zit.

In deze masterclass leer je hoe je web en social media analytics inricht, hoe je vervolgens je resultaten analyseert en daar op een zinvolle manier over rapporteert, en welke acties je vervolgens onderneemt om je resultaten continu te verbeteren. Je gaat naar huis met een compleet meetplan voor je eigen website.

Deze onderwerpen komen in ieder geval aan bod:

  • Wat is Google Tag manager, hoe installeer je het & waarom is het handig?
  • Google Analytics: belangrijkste standaardrapporten
  • Conversiedoelen: wat zijn dat, hoe meet je ze, hoe stel je ze in?
  • Conversie-attributie: wat is het & waarom is het belangrijk?
  • End-to-end resultaten meten
  • UTM tagging: wat is het & waarom nodig?
  • Data analyse & actie ondernemen: hoe kom je er achter dat er iets mis is of juist goed werkt, en wat doe je dan?
  • Effectief rapporteren en dashboards
[product id=”4111″ class=”product-block”]
bt_bb_section_bottom_section_coverage_image

Voor wie - veel - verder wil gaanBekijk ook de andere masterclasses

Deze masterclass is de laatste in een reeks van vier. Je kunt hem los volgen, maar wil je alles weten over hoe je sociale media succesvol toepast voor jouw bedrijf, bekijk dan de overige drie masterclasses.

Fundament van Social Media

Verantwoordelijk voor marketing, communicatie of strategie? Dit móet je weten over sociale media.

Contentstrategie

Welke content werkt wanneer voor wie, en hoe produceer je die?

Online Adverteren

Met welke platformen en aanpak bereik je jouw publiek & doelstellingen?
Vol is vol. Wacht niet te lang met inschrijven!

Waarom meedoen?

Business-Collection
Persoonlijke aandacht
Door de beperkte groepsgrootte en het aanpassen van de behandelde stof aan de bedrijfstakken en websites van de deelnemers, ben je verzekerd van een masterclass die voor jou relevant is.
Business-Collection
Eigen leerdoelen
Hoop je juist die ene vaardigheid te leren, dat ene probleem aan te pakken? Laat het ons weten, en we zorgen dat jouw leerdoel bereikt wordt in de masterclass.
Business-Collection
Toptrainers
Erik Jan en Annemieke hebben samen meer dan 50 jaar online ervaring, en honderden mensen getraind op het gebied van online marketing en tientallen bedrijven geholpen met hun sociale media strategie en executie.
Business-Collection
Risicoloos
Strooien coronamaatregelen roet in het eten? Dan bieden we je een volwaardig online alternatief & een deel van je inschrijfgeld terug. Zowel voor de live als de online masterclasses bieden we bovendien een tevredenheidsgarantie.
Business-Collection
Bonuscontent
Volg je de live tweedaagse? Blijf dan overnachten en profiteer van het netwerkdiner én de hot seat sessies in de avond.
Business-Collection
Coronaproof
Jouw veiligheid en comfort staan voor ons voorop. Samen met het Radisson Blu viersterrenhotel zorgen we voor een veilige omgeving waar je zorgeloos aan je social media vaardigheden kunt werken.
bt_bb_section_bottom_section_coverage_image

Copyright© socialmediaplan.nl | Burg. Stramanweg 63, 1191 CX Ouderkerk aan de Amstel | Alle rechten voorbehouden